Zaključak: Star Wars Jedi: Survivor uspješno obrađuje gotovo sve nedostatke prethodnog dijela i pruža Star Wars avanturu koju će ljubitelji uživati. Barem dok tehnički problemi ne pokvare vaše zadovoljstvo.
Uvijek osjećam sažaljenje prema tim programerima koji su posvetili nekoliko godina svog života stvaranju nečega što mi možemo završiti u jednom vikendu, a zatim odmah pitamo kada će biti sljedeće. No, u slučaju igre Star Wars Jedi: Fallen Order, izuzetno rijetko se slažem s tim krikom. Igra iz 2019. godine očigledno je bila dobra igra u kojoj se skrivala još bolja igra. Nastavak bi mogao riješiti sve te probleme, s još jačom borbom, bolje navigabilnom mapom, epskom pričom i manje povratka na već prije prođene dijelove. Zar ne?
Pa, odgovor je: da, Survivor je uspio. Ovaj nastavak je bolji od svog prethodnika u gotovo svim aspektima i ispunjava obećanje o velikoj Star Wars igri. Priča se na početku čini kao da slijedi istu formulu kao i Fallen Order. Kao Cal Kestis, Jedi koji je preživio istrebljenje svog reda, ponovno lovite nekakvu nejasno opisanu tajnu o Jedi-ima. Možete je nazvati MacGuffinom, ali neću otkrivati previše.
Prekrivajuća priča stoga nije jako zanimljiva, ali scenarij je mnogo čvršće i emotivnije napisan. To se prije svega odnosi na likove i odnose koje gradite. Na početku igre Caleva čvrsta ekipa se raspala i svi idu svojim putem. Osjećate koliko je teško Calu što nosi na svojim ramenima. Koliko god se borio protiv zloglasnog carstva, čini se da ne pravi nikakvu razliku. Žrtvuje svoj život za borbu koju jednostavno ne može dobiti.
Mnogi od starih i novih prijatelja koje upoznajete tijekom ove avanture od preko dvadeset sati pitaju Cala zašto ne bi jednostavno okačio svoj lightsaber na klin. Zašto uopće još uvijek boriti se? Putovanje koje zajedno prolazite i nada koju Cal očito izvlači iz ove nove Jedi tajne, jako je osjetljivo. Glavna priča i konačni rasplet ponekad su malo čudni kad o njima dugo razmišljate, ali emocionalni dijalozi i ikonični trenuci dolaze lijepo.
Borbeni sistem
Čak je i borbeni sistem upravo dobio onaj slatki nadogradnju koju mu je trebala. U roku od pet minuta koristite Silu kao da nikada ništa drugo niste radili i gurate Stormtroopere sa litica. Ples izbjegavanja, pariranja i udaranja s vašim svjetlosnim mačem osjeća se čvršće nego u Fallen Orderu, s većim osjećajem kontrole. Malo stvari u životu osjeća se tako dobro kao kad Silom uklonite štit od vojnika i vratite ga u njegovo lice.
Ipak, još uvijek je tako da napad ne možete otkazati nakon što ga jednom pokrenete, tako da se ponekad osjećate kao da trpite udarac koji niste mogli izbjeći. Neprijatelji koji su izvan vašeg vidnog polja mogu dati jeftinu štetu.
Konačno brzo putovanje
Srećom, istraživanje polu-otvorenih svjetova je također užitak čak i bez nagrada. Broj planeta u Survivoru je iznenađujuće mali, ali ima puno više toga za napraviti. Ako želite završiti sve sporedne misije i dodatke, možete udvostručiti trajanje igre. Također pomaže što se sada možete brzo putovati između otključanih mjesta za meditaciju. Ne morate beskonačno ponavljati iste staze da biste nastavili svoje istraživanje, jednostavno se teleportirate.
Osim toga, dobivate vlastitu bazu u obliku kafića, gdje uvijek možete navratiti na razgovor s jednim od mnogih sporednih likova. Lijepo je što Survivor daje takvu sidrišnu točku, tako da tijekom svojih međugalaktičkih avantura uvijek imate središnje mjesto.
To samo znači da se priča mora uvijek iznova izmišljati kako bi vas ponovno poslala na istu planetu. Survivor zadržava metroidvania stil svojih prethodnika, gdje oslobađate vještine kojima možete otvoriti nove staze. Igra vas samo stalno vraća u blizinu te kućne baze, zbog čega se malo prebacujete između istih planeta. To nije tako loše, ali ponekad vas malo izbaci iz priče.
Bube su jaki u ovoj igri
Bube su jaki u ovoj igri Još gore su mnogi bagovi i tehnički nedostaci koji muče igru. Imala sam puno problema sa padovima frameova, posebno u Performance modu. Survivor se čini da ne može držati čvrsto 60 sličica u sekundi. Također, često se pojavljuje pop-in, ne samo u prostranim svjetovima, već i tijekom međufilmova. Ulaskom u ranije spomenutu kavanu često možete vidjeti da se sve još brzo učitava. Jedna soba je uspjela učitati sve teksture u punih šest sekundi.
Drugi tehnički problemi su nepokretnost nogu neprijatelja, ili da neprijatelji ostaju uspravni kada ih porazite. Kals kosa postaje sjajno Super Saiyan narančasta kada na nju sija sunce, prijelaz na međufilmove često je trzav, a vrata se ponekad tako dugo zatvaraju dok se sadržaj iza njih učitava, da sam nekoliko puta pomislio da su jednostavno zaključana.
Postoji rani patch koji bi trebao popraviti neke stvari, ali čini mi se da je previše da se riješi u jednom patchu. U svakom slučaju, jasno je da je ova igra stvarno bila gotova tik pred rok, što dokazuje i činjenica da sam morao pregledati bez HDR-a jer to “još nije bilo gotovo”. Ako ima nečeg krivog s bojama, nisam to mogao testirati. U svakom slučaju, Survivor, kao i njegov prethodnik, vjerojatno će biti puno bolji za nekoliko mjeseci.
To ne bi trebalo previše pokvariti zabavu: Survivor je sjajna igra, a zasigurno i fantastična Star Wars igra. Obožavatelji ovog svemira daleko, daleko će ovdje uživati, a čak i ako niste fanatik, ovo je vrlo zabavna igra. Borbe su divne, svjetovi kriju mnoge tajne za otkrivanje, a likovi će vam dugo ostati u sjećanju. Objava je ispunjena: ne moramo više čekati na sljedeći dio. Iako bi to naravno bilo dobrodošlo.
Star Wars Jedi: Survivor je dostupan od 28. maja na PC-u.
Igrajte ovu igru
Ako planirate igrati ovu igru na novom računaru, možete naručiti na GamingRacunari.ba. Također smo pripremili konfiguraciju za High i Ultra postavke kako bi mogli maksimalno uživati u ovom naslovu.